Stížností se rozumí vyjádření nespokojenosti ze strany jakékoli osoby nebo organizace vůči certifikačnímu orgánu, týkající se jeho činnosti, vydaných certifikátů, nebo práce certifikované osoby.
Stížností lze vyjádřit nesouhlas s
a) s jmenováním zkušebního orgánu ke zkoušce;
b) se složením zkušební komise;
c) s průběhem procesu certifikace;
d) se správností vydaných dokladů/certifikátů;
e) se složením smírčí komise;
f) s výsledkem odvolání;
g) s postupem certifikačního orgánu při zajišťování jakosti;
h) s postupem certifikované osoby souvisejícím s držením certifikátu apod.
Stížnost je nutno, v případech kdy je to možné, uplatnit před vlastním úkonem u orgánu úkon provádějícím. Tento je povinen k odvolání nebo stížnosti přihlédnout.
Stížnost v písemné formě musí být čitelná, srozumitelná, jasně popisující podstatu stížnosti. Nezbytnou součástí je:
- datum;
- podpis stěžující se osoby, nebo organizace;
- jednoznačná identifikace místa, na kterou bude doručována;
- identifikace stěžující se osoby, nebo organizace (poštovní adresa, telefon, e-mail apod.).
|